Pressrum

Välkommen till Luleå kommuns pressrum. Här hittar du vårt pressmaterial, pressmeddelanden samt inbjudningar till pressträffar. Här finns även pressbilder på politiker och tjänstemän, fria att använda, samt kontaktuppgifter till pressansvariga.

Pressmeddelanden

• Senast publicerat: 14 mars 2024

Den 14 mars behandlar socialnämndens arbetsutskott sammanlagt sex ärenden. Bland annat ett beslut om statsbidrag till föräldrastöd.

• Senast publicerat: 11 mars 2024

”Den naturliga mötesplatsen” vinner markanvisningstävlingen för kvarteret Bävern, den tidigare brandstationstomten i centrala Luleå. Det beslutade kommunstyrelsen idag. Därmed ställer sig kommunstyrelsen bakom juryns förslag.

• Senast publicerat: 11 mars 2024

Luleå och Boden står inför flera stora industrietableringar. Entreprenörer som ska bygga de nya industrierna kommer att behöva bostäder till sina anställda. Kommunstyrelsens arbetsutskott ställde sig idag bakom förslaget till inriktningsbeslut för Luleå kommuns hantering av tillfälliga entreprenörsbostäder. Syftet är bland annat att underlätta för industrins gröna omställning i regionen och främja en sund bostadsmarknad.

• Senast publicerat: 08 mars 2024

Det är några av ärendena som infrastruktur- och servicenämndens arbetsutskott ska ta ställning till den 14 mars.

• Senast publicerat: 08 mars 2024

Välkommen till pressträff där kommunstyrelsens vice ordförande Fredrik Hansson berättar vem kommunstyrelsen har utsett till vinnare i markanvisningstävlingen för kvarteret Bävern, gamla brandstationstomten i centrala Luleå.

Webbkamera

Här hittar du alla webbkameror som finns runt om i Luleå kommun.

Kommunens diarium

Sök efter ärenden och handlingar som registrerats i Luleå kommuns diarier.

Sidan uppdaterades den 12 december 2023