Personligt ombud på lättläst svenska

Vi vänder oss till dig som är vuxen

med långvarig psykisk funktionsnedsättning.

Kanske har du svårt att få vardagen att fungera.

 

Vi jobbar tillsammans med dig

för att öka din delaktighet och självständighet i samhället.

 

Tillsammans går vi igenom dina önskemål, behov och mål.

Det kan vara att hitta en sysselsättning

eller att få en vårdkontakt.

 

Den hjälp vi kan ge dig är begränsad till en viss tid.

Det är frivilligt att ta kontakt med oss.

Vi har tystnadsplikt

så vi får inte prata om dig med någon annan.

Vi skriver inte heller journaler om det du berättar

och du får vara anonym om du vill.

 

Personligt ombud ersätter inte hjälpen du får av myndighet

eller vårdgivare.

Kontakta oss:

Via Luleå kommuns Kundcenter. Telefonnummer: 0920-45 30 00

Mejl: po@lulea.se

Sidan uppdaterades den 30 juni 2023